Aktualności


Dzień VIII: 21-08-2010

18:33 Punktowanie KZSów zakończone, wiszą wyniki nieoficjalne. Kończymy relację, zaczynamy ostatnie przygotowania do końcowej imprezy :)

Dziękujemy wszystkim za czytanie naszej relacji, mamy nadzieję że pozwoliła być na bieżąco z wydarzeniami na Zawodach mimo dzielącej odległości. Przy okazji zapraszamy na przyszłoroczne zawody szybowcowe na stalowowolskim lotnisku.

17:48 Opublikowane są wyniki nieoficjalne ostatniej konkurencji SMP.

17:11 Wszystkie szybowce na ziemi. Poza wspomnianym jednym lądowaniem w polu, wszyscy wrócili na lotnisko. Liczymy wyniki i szykujemy się do oficjalnego zakończenia zawodów o godz. 20:00.

16:17 Mamy już prędkości grubo powyżej 100km/h, chya warunki były mocne... zapraszamy do śledzenia pojawiących się wyników- aktualizacja co 5 minut.

16:01 Jantar "L", czyli Tadek Świst, dotychczasowy lider - na 10 kilometrze. Czekamy na loger!

15:58 Pojawiają się pierwsze Jantary. PK i B na ziemi.

15:16 Przygotowania do oficjalnego zakończenia mistrzostw trwają. Wszyscy w napięciu chodzą i wykonują swoje zadania. Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik.

Z niecierpliwością czekamy na pilotów i wyniki z jakimi powrócą.

15:12 Doloty KZSów: PC, Y7, 89... Wyniki są pokazywane na bieżąco w zakładce "wyniki".

14:54 Deja vu z wczoraj: ME zgłosił 10 kilometr. Czyżby to rozstrzygało sprawę pierwszego miejsca w KZS?

14:18 Pierwsze pole: Pirat J wylądował w okolicach pierwszego PZ. Ma spore szanse zdążyć wrócić na zakończenie :)

12:58 Obsługa naziemna chodzi cała dumna. Przy użyciu siedmiu holówek udało się wykonać 60 startów w 1h05. Start lotny dla SMP otworzymy o 13:04. A wieczorem oficjalne zakończenie o godzinie 20:00, zatem życzymy zawodnikom szybkiego oblotu. Pogoda utrzymuje się - cumulusy na 1500m, kominy ponad 2m/s.

12:03 Rozpoczęliśmy starty o 11:45. Nie było dalszych zmian w zadaniach. Start lotny dla KZS będzie otwarty o 12:15.

11:06 Starty ziemne jeszcze nie rozpoczęte. Pierwsze startują KZS, którym brakuje jednej konkurencji do rozegrania zawodów. Zadanie dla nich: konkurencja wyścigowa 203km. Dla Jantarów póki co obowiązuje Task A, czyli obszarówka 249-387km.

10:06 Jesteśmy po odprawie. Większość szybowców jest już na gridzie.
Na razie dzień zapowiada się pozytywnie, to dobry znak, bo dzisiejsza konkurencja będzie rozstrzygająca.

Dzień VII: 20-08-2010

19:57 Jutro odprawa o 9:30, grid 10:30.

18:32 Wyniki prawie kompletne, brakuje trzech szybowców (PK, C, CB), które wylądowały w terenie przygodnym. Jutro pogoda powinna pozwolić na ostatnią konkurencję. Zapraszamy do kibicowania. Walka o 1. miejsce w SMP jest bardzo zacięta.

15:20 W powietrzu widzieliśmy kilka jantarów lecących w kierunku wschodnim. Z tego miejsca pozostaje około 100km do mety.
Junior ME zgłosił 9 kilometr.

14:32 Warunki w okolicy lotniska utrzymują się. Za około godzinę spodziewamy się pierwszych powrotów.

12:37 Wszyscy w powietrzu. Taśma dla KZS będzie otwarta o 12:49.

12:23 Za 5 minut będzie otwarty start lotny dla SMP. Cumulusy nieco wątłe, ale spadły tylko 2 szybowce. Liczymy na to, że warunki będa się stabilizować i umacniać z każdą minutą. Łacha altostratusa na północy wydaje się rozpadać albo zamieniać na soczewki.

12:02 Przepraszamy za brak informacji w ostatnich 2h, ale było sporo ruchu z zadaniami. Doszliśmy do liter E i F. Ostatecznie SMP poleciały na wyścigówkę 272km, a KZS dostały wyścigowe 187km. W tej chwili kończą się starty ziemne Jantarów, za chwilę ruszą w powietrze KZS. Wieje dość silny zachodni wiatr, podstawy w tej chwili około 1000m, ale się podnoszą.

9:12 Pogoda nie daje za wygraną. Wielką zagadką jest ławica warstwowego zachmurzenia widoczna na północ od lotniska. Trudno ocenić, jak bardzo nasunie się w naszym kierunku. Przygotowywane jest kilka wariantów tras, od 470 (SMP) do 185 km (KZS).

Dzień VI: 19-08-2010

18:45 Oby jutro to był Ten Dzień. Odprawa o 9:30, grid na 10:30.

15:52 Wszyscy już na ziemi. Nikt nie obleciał, konkurencja nierozegrana. Ostrzymy sobie zęby na jutro.

15:15 Obecnie na lotnisku pada. Mamy dziesięć szybowców w polach, a jeden jeszcze dzielnie walczy w powietrzu.

14:35 Ponad połowa wróciła na lotnisko, oczywiście nie zaliczając pierwszego PZ. Kilka szybowców w polu.

14:20 Pierwsze Jantary meldują się już w kręgu nad lotniskowym...

14:10 Start lotny dla SMP otworzono o 13:40. Niestety w kierunku pierwszego PZ zawodnicy zgłaszają opad. Deszczowa chmura zbliża się też do lotniska. KZS dzisiaj nie wystartowały, również kilku zawodników SMP zrezygnowało ze startu i wracają aby zakotwiczyć szybowce.

13:28 Startują ostatnie jantary a po nich czekają już przygotowani zawodnicy KZS.

12:03 Podstawy poniżej 1000m. Wciąż czekamy na ziemi.

11:04 Sonda wystartowała. Zdania na temat dzisiejszego dnia są podzielone ale mimo to i sceptycy czekają na wiadomości spod chmury.

10:30 Zadania: Racing 119km dla SMP, dla KZS obszarówka 1h30 (105-203km). Starty ziemne o 11:45, ale warunki szybko się zmieniają wraz z górnym wiatrem. Ze względu na spodziewane dobre warunki, jutro odprawa będzie wcześniej, 9 lub 9:30.

09:54 Grid dzisiaj wyznaczony wcześnie, na 11:15. Zawodnicy również czują, że warunki mogą być wcześnie i krótkie, więc już teraz mamy większość szybowców ustawionych. Idziemy na odprawę.

08:13 Witamy. Dziś dzień jak co dzień - z rana sporo słońca, ale na zdjęciach satelitarnych już widać podchodzące zachmurzenie warstwowe. Odprawa o 10:00.

Dzień V: 18-08-2010

14:02 Cud się nie zdarzył, a podhangarowi pesymiści tym razem wygrali. Konkurencja odwołana w obu klasach.

12:47 Pełne pokrycie nadal się utrzymuje. Na gridzie nie pojawiła się jeszcze część pilotów.

11:47 Od południowego zachodu podchodzi niewielki kawałek lepszej pogody. Na razie nie wiemy, o ile lepszej. Na gridzie już 15 sztuk.

11:17 Optymizmu wśród zawodników nie widać zbyt wiele. Powolne spacery pod budynkiem, dyskusje o pogodzie i wspominanie pogód "z dawnych czasów". Na gridzie stoją dopiero 3 szybowce.

10:35 Po odprawie. Obie klasy dostały podobne, krótkie obszarówki. Grid wyznaczony na 12:00 i tam poczekamy na pogodową niespodziankę.

09:12 Jest słaba szansa na niewielką dziurę w chmurach i kawałeczek dobrej pogody w okolicy.

07:58 Dzień dobry. Nad Turbią sporo chmur, chociaż gdzieniegdzie słońce przebija się przez dziury w pokryciu. Prognozy słabe. Odprawa jak zwykle o 10:00.

Dzień IV: 17-08-2010

14:22 Niestety. Godzina coraz późniejsza, a nad lotniskiem wciąż czyste niebo i brak noszeń. Konkurencja odwołana w obu klasach. Część zawodników zdecydowała się na loty treningowe.

14:06 Kilka minut temu wystartowała kolejna sonda, poza nią nie ma nikogo w powietrzu. W oddali widzimy dużo CU, ale nad lotniskiem jest bezchmurnie. Piloci KZS się niecierpliwią.

12:29 Zapraszamy do galerii z dnia wczorajszego.

11:38 Aktualne taski: dla obu klas konkurencje wyścigowe. 268km dla SMP, 133km dla KZS. Pierwsze do startu są Jantary.

10:51 Aktualizując poprzednie informacje mamy uszkodzony drugi szybowiec (statecznik).

Jesteśmy po odprawie, prognozy wskazują na to, że dzisiejszy dzień może być udany. Grid na 12:00 a starty, jeśli pozwoli na to pogoda o 12:15.

8:20 Dementujemy informacje radiowe, że po nocnych burzach uszkodzonych jest 60 szybowców. Uszkodzony jest tylko jeden (ster kierunku), po kolizji z wózkiem. Odprawa o godzinie 10:00. Meteorologowi życzymy kolejnych tak trafnych prognoz, tylko może niech coś powie o termice...

Dzień III: 16-08-2010

18:30 Meteorolog ostrzega o możliwych intensywnych burzach w ciągu najbliższych godzin. Prosimy o sprawdzenie mocowania szybowców.

16:41 Już wiadomo, że w KZS niestety również bez punktów. Większość zawodników nawet nie odeszła znad lotniska.

16:02 Dzisiejszy dzień nie przyniósł punktów dla SMP z powodu odwołanej konkurencji, ale mimo to mamy dwa pola.

Wszyscy już są na ziemi i czekamy na wyniki KZS.

15:36 Niespiesznie lądują kolejne Jantary. Wylądowało też kilkoro zawodników KZS. Jeszcze nie wiemy, co przywieźli w logerach.

14:54 Konkurencja dla SMP odwołana przed otwarciem startu lotnego z powodu nasuwającego się frontu.

14:24 Na starcie pozostały już tylko 3 szybowce.

Zapraszamy do galerii z dnia wczorajszego.

13:31 Przed kilkoma minutami wystartował pierwszy junior. Pogoda nie jest wymarzona, słabe noszenia i wieje dość porywisty wiatr czego efekty można obserwować w trakcie startów zawodników KZS.

12:45 Wielka pojedyncza łacha cirrusa nasunęła się nad lotnisko tłumiąc skutecznie termikę. Starty ziemne przesunięte na 13:00, będą też zmiany zadań.

Dzień II: 15-08-2010

20:08  Skrupulatni obliczyli, że obok lotniska przechodzi już dzisiaj trzecia burza, ale żadna nie zagościła na środku murawy. Na horyzoncie wciąż pioruny. Obie dzisiejsze konkurencje mamy zaliczone, wyniki są publikowane na bieżąco w Internecie (na SoaringSpot i stronie zawodów). Jutro prawdopodobnie dzień odpoczynku, ale decyzja zapadnie rano na odprawie.

17:23 Można chyba już powiedzieć, że około 2/3 zawodników wylądowało na lotnisku. Część z nich ukończyła zadania. Piloci opowiadają o trudnych, zaskakujących (w obie strony) warunkach. Konkurencje powinny być zaliczone w obu klasach.

17:02 Mamy w tej chwili sporo lądowań na lotnisku. Ekipy naziemne dwoją i troją się, żeby szybko ściągać szybowce z pasa. Na szczęście burza wciąż jest obok, ale nie nad samym lotniskiem.

16:55 Błyska i grzmi, a od kilku minut słabo pada nad lotniskiem i mocno wieje z zachodu. W tym czasie wylądowało kilkanaście szybowców, głównie z KZS. Mamy także jednego pilota KZS, który obleciał trasę.

16:50 Nad lotniskiem przybywa chmur, teraz także piętra średniego. Zwiększył się wiatr, nie wykluczamy, że jedna z komórek burzowych na zachodzie trafi nad Turbię. Pogoda sie pograsza z każdą chwilą. W oddali widzimy opady atmosferyczne.

15:45 Na ziemi są już dwa jantary. Pierwszy wylądował w polu drugi na lotnisku. Czyżby miała się powtórzyć wczorajsza sytuacja?

Zapraszamy do galerii gdzie dodaliśmy zdjęcia z poprzedniego dnia.

14:37 Wszystkie szybowce są w powietrzu a na horyzoncie pojawiły się pierwsze CU. Biuro lądowań jest pełne nadziei, że dzisiejszy dzień nie będzie tak obfity w lądowania w polach jak wczorajszy.

Dzisiejsze zadanie:
SMP Klub A Task A
Typ: Konkurencja Obszarowa w 3 rejonach
Limit czasu: 02:00:00
Długośc trasy: 103.7km/188.2km (110.6km)

Start: Obojnia
1. Punkt: Krzeszów
2. Punkt: Gościeradów
3. Punkt: Jeżowe
Meta: Turbia

KZS Klub B Task A
Typ: Konkurencja Obszarowa w 3 rejonach
Limit czasu: 02:15:00
Długośc trasy: 150.6km/279.4km (170.5km)

Start: Goliszowiec
1. Punkt: Annopol
2. Punkt: Stany
3. Punkt: Grębów
Meta: Turbia

13:11  Jesteśmy po odprawie. Pogoda bardzo podobna do wczorajszej. Dla obu klas wyznaczono dziś obszarówki w bliskiej okolicy lotniska. Pierwsze w powietrze pójdą Jantary. Grid na 12:30, starty ziemne na 12:50 rozpoczęte.

Dzień I: 14-08-2010

20:25 Spływają kolejne wyniki. Do rozegrania konkurencji SMP potrzeba 9 zawodników z odległością min. 100km. Są na to duże szanse, wciąż czekamy na część szybowców z okolic Zaklikowa.

Niestety większość zawodników KZS Klub B w polu, część nie odeszła na trasę i wylądowała na lotnisku.

We wstępnych wynikach publikujemy dystanse według deklaracji pilotów zgłaszanych do biura lądowań.

16:44 Obecnie wiadomo o 15 lądowaniach w polu.

15:29 Dwa szybowce lądowały w polu.

14:51 O godzienie 15:08 zostanie otwarty start lotny dla klasy Klub A.
Wszyscy zawodnicy utrzymują się w powietrzu - nie było lądowań.

14:19 O godzinie 14:07 otwarty został start lotny. Szybowce długo nabierały wysokości.
Obecnie startują jantary.

13:50 Dzisiejsze konkurencje

SMP Klub A Task A
Typ: Konkurencja Obszarowa w 3 rejonach
Limit czasu: 02:00:00
Długość trasy: 124,6km/251,5km (147,5km)

Start: Goliszowiec
1. Punkt: Biłgoraj
2. Punkt: Gościeradów
3. Punkt: Grębów
Meta: Turbia

KZS Klub B Task A
Typ: Wielobok z trzema punktami
Długośc trasy: 113,8km

Start: Obojnia
1. Punkt: Gózd Lipiński
2. Punkt: Stany
3. Punkt: Grębów
Meta: Turbia

13:32 Wystartował pierwszy zawodnik.

10:00 Odbyło się oficjalne rozpoczęcie zawodów i odprawa zawodników.

© Copyright 2009-2010 ASW | design by Mateusz Ciosmak